Besøg af Mai Villadsen, Enhedslistens politiske ordfører, endnu engang AFLYST!

Enhedslisten Samsø beklager meget endnu engang at måtte aflyse borgermøde med Mai Villadsen på Energiakademiet torsdag den 16. december. Det er anden gang vi må aflyse og det er vi naturligvis meget kede af. Det første møde har været planlagt siden før sommerferien og skulle have været afholdt på Energiakademiet den 2. oktober. Det måtte aflyses på grund af akutte forhandlinger i Folketinget om landbruget. Nu skulle vi så have haft besøg torsdag den 16. december, men desværre har Mai været i nærkontakt med en coronasmittet og er nu i karantæne.

Temaet for mødet er modstanden mod en bro og motorvej over Samsø og Kattegat. Den forundersøgelse der har været i gang i tre år, og skulle have været færdig i efteråret, blev udsat på grund af det nyeste trafikforlig og som skal med i beregningerne. Det forlyder at undersøgelsen vil blive færdig i det nye år omkring marts. Vi håber nu på, at Mai Villadsen kan besøge Samsø i januar eller februar og dermed bidrage til den fortsatte kamp imod projektet.